Rólam
2015. május 04. írta: GasztroÉden

Rólam

Gasztro Éden

Gyerekkorom óta foglalkozom főzéssel, a legelső levesemet sámlin állva készítettem el. Ez idő tájt többnyire mások praktikáit sajátítottam el, a legjobb mentorom a nagymamám volt. Neki köszönhetően sok családi és hagyományos receptet sajátíthattam el, a hagyományos kelt tésztáktól, az általa kitalált csirkevadasig. Annak ellenére, hogy nem rendelkezett magas végzettséggel, mégis az ételein keresztül olyan hagyományokat, olyan családi és népi értékeket képviselt amit iskolában nem lehet megtanulni. 

 

Sajnos a mentorom már nincs köztünk, mégis ha az ő ételeit készítem eszembe jutnak azok a napok amikor kisgyermekként mellette álltam az asztalnál, figyeltem ahogy tésztát gyúr, segítettem a pogácsa szaggatásban, vagy a lekváros kifli hajtogatásában, vagy a tészta szárogatásban. 

 

Azt figyeltem meg, hogy az ételek fel tudnak idézni bennünk egy korábbi élményt, vagy egy időszakot az életünkből. Akár egy tengerparti nyaralást, vagy a gyerekkorunk szép élményeit. Talán a főiskola alatt kezdtem el jobban kísérletezni az ételekkel, és új dolgokat kipróbálni. Főzéssel kapcsolatos iskolát sosem végeztem, de úgy gondolom, hogy a művészeti képzés sem állt annyira távol a konyhaművészettől.

 

Eddig a NoSalty.hu weboldalra töltöttem fel pár saját receptem, de már régóta motoszkált bennem a gondolat, hogy létrehozzak egy oldalt ahol megoszhatom másokkal is a receptjeim, az ételekkel, főzéssel, sütéssel kapcsolatos tapasztalataim. Úgy éreztem, hogy most eljött ennek az ideje. 

Az oldalt azért hoztam létre, hogy megoszthassam másokkal a tapasztalataim, receptjeim, főzési praktikáim, élményeim. Továbbá azért, hogy másokat is arra ösztönözzek, hogy merjenek változtatni a megszokott dolgokon, de sose becsüljék alá a régi hagyományos és jól bevált recepteket, mert annak van igazán értéke hisz abból lehet újat és változatosat kreálni. Bízom benne, hogy az oldal inspirálóan hat majd másokra és akinek eddig a hobbyja volt a főzés eztán a szenvedélye lesz.

(Elérhetőség: gasztroeden@gmail.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztroeden.blog.hu/api/trackback/id/tr607148555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása